2010
Mardin Bienali
Kentler bugün çok önemli göstergelerdir. İşaretlerle örülü… Bizi bize anlatan.
Mardin Bienali başlığını, sihirli bir çağrıdan alıyor: Abrakadabra… Sihirin yolunda gitmesi için kullanılan kelime, bienal için küçük bir değişikliğe uğruyor: Abbara Kadabra oluyor.
Abbara, Mardin'de hem ev hem de sokağa geçit veren binlerce yıllık mimari yapılara verilen ad. Abbara'lar, modern hayat yokken modern hayata dair sözü ve önerisi olan yapıların ta kendileri... Her bir Abbara bu yüzden önemli bir sosyolojik, mimari ve felsefi öneriyi içeriyor. Dolayısıyla projenin açılış cümlesi abbara'nın kendisi, kentin yüzyıllarca öncesinde görmezden geldiği kamusal ve özel arasındaki diyalektiğe vurgu yaparak bugünü daha iyi anlamamızı sağlıyor.
Kamusal alanla, özel alanların sınırının belirsizleştiği günümüzde abbaralar, yüzyıllar öncesinden bir haberci adeta… Özel alanla kamusal alanın bir birleşimi olan abbaralar bugüne ilişkin önemli bir öneriye sahip. Abbaraların altı kamusal alansa, üst tarafı özel alanı içeriyor. Ev ile evin dışı büyük bir müzakere içinde…
2022 "Gün Işığının Doğası", Galeri Bosfor
2020 "Kozayı Örmek", CIF / Art On İstanbul
2020 "Ebedi Yaz", Art On İstanbul
2019 "Bir Cümle Kurmak", Art On İstanbul
2018 "99 Kare", Art On İstanbul
2018 "Contemporary Istanbul", Art On İstanbul
2018 "Parça Bütün", Art On İstanbul
2018 “Düşünme İkonları”, Müze Evliyagil
2017 “Türk Modernizmi Seçkiler”, MKM
2014 “L’espace Critique1”, Galeri Nev Ankara
2010 “Abracadabra”, Mardin Bienali
2007 “Modern ve Ötesi”, Santralİstanbul
2007 “200 Sergi”, Galeri Nev Ankara
1999 “Müzesini Düşleyen”, Marmara Üniversitesi
1997 “Aynılık ve Ayrılık”, Borusan Kültür ve Sanat
1994 “10 Yıl Gravür Litografi Serigrafi”, Galeri Nev
1992 “Bizden ve Onlardan”, Tem Sanat Galerisi
1992 “66 Kare”, İstanbul Büyükşehir Belediyesi
1989 “Büyük Sergi”, Mensucat Santral Ankara
1989 2. İstanbul Bienali, Atatürk Kültür Merkezi
1988 Tem Sanat Galerisi